Lär dig hantera oro, ängslan och ovisshet [Elektronisk resurs]

352227
Lär dig hantera oro, ängslan och ovisshet [Elektronisk resurs]
Lär dig hantera oro, ängslan och ovisshet [Elektronisk resurs]
Av: Jansson, Rolf
Utgivningsår: 2021
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Bokförlaget Upsaliensis AB
ISBN: 978-91-89510-00-5
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Omfång: 35 minuter
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
Lär dig hantera oro, ängslan och ovisshet. Det är vanligt att känna oro då och då. Det är en del av livet. Oro kan hjälpa dig att undvika en fara eller förbereda dig mentalt inför en uppgift eller en prestation. Det är dock en helt annan sak, när vi låter orostankar gå igenom huvudet upprepade gånger. Du vet att du har gått över gränsen till onödigt oroande när du har tänkt på alla möjliga lösningar och det finns absolut ingenting du kan göra för att åstadkomma omedelbar förändring, men det tär fortfarande på ditt tänkande. Men om du har oro som håller i sig och inte går över och om du känner dig orolig och ängslig för framtiden eller saker som har hänt kan det påverka hur du mår och fungerar i vardagen. Då är det bra om du försöker att begränsa oron. Tyvärr löser oro ingenting. Livet är osäkert och oro kan inte lösa konflikter eller ge trygghet. Att bli "besatt" av en fråga ger dig inte en lösning, bara mer frustration och dåligt humör. Enkelt uttryckt är det mesta vi oroar oss för inte värt den energi som går åt. Att oroa sig kräver mycket ansträngning och kan vara väldigt distraherande, vilket faktiskt kan hindra oss från att hitta de lösningar vi söker. Men hur ska du sluta oroa dig? Vi blir så vana vid att våra huvuden fylls med "tänk om" -scenarier så att om vi inte oroar oss så kan vi nästan känna oss oansvariga. Naturligtvis stämmer inte detta med sanningen. Orostankar är bara tankar - och dina tankar är inte du. Ett av de bästa sätten att ta tillbaka kontrollen är genom att gå lite djupare, genom att utnyttja dina tankeprocesser i ditt undermedvetna, med hjälp av guidad självhypnos. Föreställ dig hur det skulle vara att: - lära dig att identifiera de problem du kan lösa! - släppa negativa tankar och bli fri från meningslös oro! - sluta tänka på saker som du inte kan kontrollera! - kÃ

Andra titlar av samma författare

326408
Av: Jansson, Rolf
326420
326421
Av: Jansson, Rolf
326422
326423
Av: Jansson, Rolf
326411
Av: Jansson, Rolf
326419
Av: Jansson, Rolf
328239
Av: Jansson, Rolf
326409
Av: Jansson, Rolf
350994
350834
Av: Jansson, Rolf
327673
Av: Jansson, Rolf
324614
Av: Jansson, Rolf
324809
Av: Jansson, Rolf
324810
Av: Jansson, Rolf
324812

Liknande titlar

343157
Av: Öberg, Tomas
359555
Av: Forslund, Annete
352679
Av: Jansson, Rolf
352717
Av: Jansson, Rolf
351338
Av: Jansson, Rolf
351626
Av: Bergsten, Katja
351627
Av: Lagercrantz, Agneta
351142
Av: Xenakis, Stefanos
351268
Av: Olausson, Helen
351415
Av: Jansson, Rolf
356084
Av: Sunding, Carina
357957
Av: Ekman, Cecilia
344172
Av: Thornell, Jai
336588
Av: Halme, Therese
358086
Av: Påmark, Anneli
351591
Av: Kruse, Åsa
353054
Av: Nicklasson, Love
329425
Av: Molander, Lina

Taggar