Hantera din ilska [Elektronisk resurs]

326410
Hantera din ilska [Elektronisk resurs]
Hantera din ilska [Elektronisk resurs]
Av: Jansson, Rolf
Utgivningsår: 2020
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Bokförlaget Upsaliensis AB ; Elib (distributör)
ISBN: 978-91-985940-9-6 91-985940-9-5
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Omfång: 33 min.
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
Hantera ilska, vrede, raseri, ursinne, indignation, aggressivitet Du känner att det bubblar upp inom dig. Du kan komma att explodera när som helst. Och detta är inte första gången. Är det lätt för dig att tappa humöret? Har du kommit på dig själv att reagera med ilska - något som du sen ångrat efteråt. Är din ilska ibland så stark att folk blir rädda, och att även du reagerar på dig själv? Har någon påtalat att du borde lära dig att behärska dig? När vi pratar om ilska menar vi också vrede, raseri, ursinne och indignation. Att bli arg i vissa lägen är en fullt normal och sund reaktion. Den som blir fysiskt angripen kan behöva skydda sig genom att helt enkelt bli fly förbannad. Det kan dock hända att ditt vredesmod har kommit att bli ett problem, att den inte längre går att kontrollera. Folk har börjat att ta avstånd. Du har börjat skämmas över dig själv och din okontrollerade hätskhet. Oavsett vad som kan orsaka din ilska så går det att bli av med den och dess påverkan på ditt liv. Det kan hända att du alltid haft svårt att tygla ditt temperament, men du ska veta att detta går att ändra. Du kanske har provat på olika sätt för att få mindre vredesutbrott, men utan resultat. Då har du i varje fall försökt och haft viljan att åstadkomma en förändring. Vad som behövs är att du nu tar till dig en ny syn på hur ilskekontroll ska utövas. För att kunna hantera din ilska på ett bättre sätt, krävs att du åstadkommer förändringar i ditt undermedvetna. Detta kan göras med självhypnos och hypnoterapi. Tänk dig hur det skulle vara att: känna att du i allmänhet är mer avspänd och tillbakalutad - märka att du kan kontrollera din ilska - kunna varva ner när du känner att det bubblar upp inom dig - kunna tänka mer klart i frustrerande situationer och hitta alternativ till ilska - förbli lugn och ha kontroll i alla stressande situationer - utveckla hälsosamma, mer behagliga relationer! - få känna ett inre lugn och en balans inom dig!/Innehållsbeskrivning från Elib

Andra titlar av samma författare

326408
Av: Jansson, Rolf
326420
326421
Av: Jansson, Rolf
326422
326423
Av: Jansson, Rolf
326409
Av: Jansson, Rolf
326411
Av: Jansson, Rolf
326419
Av: Jansson, Rolf
350994
350834
Av: Jansson, Rolf
326122
Av: Jansson, Rolf
328239
Av: Jansson, Rolf
328251
Av: Jansson, Rolf
327673
Av: Jansson, Rolf
324614
Av: Jansson, Rolf

Liknande titlar

326408
Av: Jansson, Rolf
326411
Av: Jansson, Rolf
219118
Av: Lumholdt, Helene
232206
Av: Killander, Ylva
217193
Av: Lumholdt, Helene
351962
Av: Sjöström, Britta
321866
Av: Hansegård, Jens
Av: Klefbom, Jenny
Av: Holm, Thomas
326425
Av: Jansson, Rolf
331555
Av: Bäckmo, Philip
351644
326416
Av: Jansson, Rolf
352857
Arg
Av: Svirsky, Liv
351619
Oro
Av: Kåver, Anna
324814
Av: Jansson, Rolf
332527
Av: Tutu, Desmond
277108
Av: Hermansson, Britta
281913
Av: Sjöström, Britta
219609
Av: Fexeus, Henrik
282950
Av: Vedlé, Helén
Av: Nilsson, Rune

Taggar