Progressiv muskelavslappning [Elektronisk resurs] : med binaurala frekvenser och isokroniska toner 2

325568
Progressiv muskelavslappning [Elektronisk resurs] : med binaurala frekvenser och isokroniska toner 2
Progressiv muskelavslappning [Elektronisk resurs] : med binaurala frekvenser och isokroniska toner 2
Av: Påhlsson, Sophe
Medarbetare: Påhlsson, Sophie
Utgivningsår: 2020
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Plotline Books
ISBN: 978-91-985036-6-1
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Serietitel: Sophie Grace meditationer
Omfång: 23 min.
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
Progressiv muskelavslappning 2 är en lätt avslappningsövning särskilt anpassad för dig som vill kunna göra samma övning om och om igen utan att tröttna på den. Den innehåller därför inte någon annan information än konkreta instruktioner för övningen. Spänn musklerna i en muskelgrupp och slappna av. Spänn musklerna i en annan muskelgrupp och slappna av. När du arbetat dig igenom hela kroppen kan du vila en stund. Det är grundupplägget i en progressiv muskelavslappningsövning. Övningen är lätt att lära sig och går att anpassa efter sina egna behov och sin egna smak. I Progressiv muskelavslappning 2 arbetar du med båda sidor av kroppen samtidigt, t.ex. spänner du båda benen samtidigt istället för höger och vänster. Just den här utgåvan är 20 minuter lång och innehåller hjärnvågsstimulerande bakgrundsmusik med binaurala frekvenser och isokroniska toner. Känner du inte till vad detta är rekommenderas originalutgåvan av Progressiv muskelavslappning 2 eller Progressiv muskelavslappning: Längre utgåva Tekniken arbetades fram på 1920-talet av Dr Edmund Jacobsson. I hans version arbetade man med samma muskel/muskelgrupp flera gånger. Man började med att spänna musklerna ganska mycket, och sedan slappna av. Man spände musklerna igen men inte lika hårt, och så minskade man spänningen successivt. Idag är progressiv muskelavslappning är en välkänd avslappningsteknik som används flitigt inom den inom den offentliga vården i Sverige. Forskning har visat att progressiva muskelavslappningsövningar ger positiva resultat vid bl.a. stress och ångest. Idag förkortas övningen snarare än att den används helt enligt Dr. Jacobssons mall. Tips: Ha tålamod med dig själv och övningen. Har du inte så mycket erfarenhet av att arbeta med skillnaden av spända och avslappnade muskler eller om du är mycket stel och spänd, kan det vara så att det kan vara svårt i början att få musklerna att slappna av helt. Det kommer med tid

Andra titlar av samma författare

Liknande titlar

315158
327112
Av: Sophie Grace Meditationer
327113
Av: Sophie Grace Meditationer
329423
Av: Molander, Lina
331936
Av: Molander, Lina
331937
Av: Molander, Lina
325211
Av: Påhlsson, Sophia
325765
Av: Påhlsson, Sophie
325764
Av: Påhlsson, Sophie
325233
325684
Av: Påhlsson, Sophie
326413
Av: Jansson, Rolf
325682
Av: Påhlsson, Sophie
330537
Av: Sophie Grace Meditationer
329167
Av: Sophie Grace Meditationer
329269
Av: Sophie Grace Meditationer
329698
Av: Ståhl, Henrik
329697
329696
Av: Ståhl, Henrik
329695
Av: Ståhl, Henrik

Taggar

Alex författarlexikon

Loading...